Indahnya Islam

Indahnya Islam

Saturday 28 September 2013

Penat.Pedih.Syukur


asssalamualaikum. apa kabar ? baik? alhamdulillah. aku taksehatnih.hmm.

lama xupdateblog, lama tak luah prasaan kat sini, asyik luah kt note dalam fone jeee. boring laa kan?
apa yg penat ? apa yg pedih? apa ygsyukur tu? apa tu semua ?

aku penat. penat dgn hidup ni. penuh cabaran, penuh dugaaan. perlbagai jenis onak dan duri perlu aku tempuh, perlu aku renangi. hidup seorang pelajar yg perlu belajar. aku bukan tanak blaja, tapi aku jenis yang suka rileks2 , xsuka di push senanya. aku jenis yg cool and steady, tapi keje mesti jalan lah. kehidupan di matrik mengaja aku bahwa belajar mana yg tak penat. bagus juga. at least aku boleh survive nanti kat u.
belajarkt matrik cepat, aku xboleh catch up. yelah, aku bukan pandai sangat, nampak je pandai. haha. at least ada title pandai.

yang pedih,aku kena blaja pelajaran yg aku belum tentu guna atau idok dalam kehidupan aku nanti.perlu tak guna time keje nanti ke, tua nanti ke. pape je lah. pedih kena blaja semua tu. tapi aku dah try tuk wake up, move on, go fariz go utk kejar PSPM1 nanti. kena constant blajar, jgn leka sihhhhh.

aku bersyukur. alhamdulillah Allah, sb kau kuatkan aku lagi utk hidup smpai hari ni. aku amek ni sebagai ujian kau sebagai penebus dosa2 lampau aku. aku letih, aku penat tuk kejar semua, aku down gila, tapi aku pecaya kan kau, selagi kau ada , slagi tu aku xkan putus harapan. allah, kau berkatilah pembelajaran aku, pengajian aku, dan murahkanlah rezeki aku.

smpai sni je kut, see ya ~ bye~~

No comments:

Post a Comment