Indahnya Islam

Indahnya Islam

Tuesday 29 October 2013

rezeki aku sudah sampai

salam semua, dah lama tak update, sedikit busy.
sihat ke semua ? aku alhamdulillah sehat wal afiat, allah bagi lagipeluang untuk hidup ni.

baru baru ni, 21 Oktober 2013 result second intake Uitm dah keluar, dan aku terpilih.
boleh bayang tak prasaan hepi dia tu canne ?
aku hepi gila, nak lompat tapi ramai orang. hahaha. alhamdulillah, rezeki aku dah smpai.

sebenarnya begini . . .

kenapa aku dapat ? ini semua allah belaka. sebelum ni aku dah apply utk masuk uitm, kos architecture.
interview dapat tapi tak terpilih utk masuk uitm. aku kecewa, down sangat. aku langsung tak dapat tawaran U. aku hanya matrik. matrik Penang. down tu allah je tau. tapi aku tak mengalah centu.
aku doa kat allah '' ya allah, aku tahu ini semu berhikmah, dan aku tunggu hikmah kau ''. aku masuk matrik, belajar macam biasa. sampai satu tahap aku dah tak boleh nk handle benda ni semua. matrik tak susah tapi aku amek mudah sangat.

hampir 4 bulan duduk matrik, aku keluar jugak lepas dapat tawaean masuk uitm, kos yang sama. degree weh degree. rezki aku dah sampai. allah dgr doa ku. dia dgr. mulanya aku takut sb aku bergantung pada org dalam. silap aku. and suatu hari allah hantarkan ustaz nk sedarkan aku, '' kita takboleh bergantung pada manusia, bergantunglah pada Allah''. aku sentap. aku balek terus nangis. takutweh. aku doa, '' ya allah, aku silap, aku silap sb bergsntung pada manusia, maafkan aku ya allah, dan kuatkan aku kalau aku tak dapat''. aku dah down gila sb kawan aku cakap, kau takdapat fariz, ada yg cakap sebaliknya.
aku plak rasa aku nak balek jee, taktau kenapa. hatini berdebar setiap kali tringatkan uitm uitm uitm.
aku terlalu mengharap.

tapi, alhamdulillah, semuanya berlaku, aku dapat. dan hari ahad hari tu ( 27 Oct 2013 ) hari last aku kat matrik. aku tinggalkan kawan aku sb aku perlu kejar cita2 aku dulu. maafkan aku kawan, kita kan bertemu lagi. insha allah. ameen.

dan allah, aku bersyukur sangat dgnMu, alhamdulillah sangat, thankssss sangat.

kt sini aku nk gtau, yg kita manusia xleh bergantung sesama manusia. kena dan wajib bergantung pada ALLAH !!

sekian. bye.

assalamualaikum


2 comments: